Poradnik Prinn-witamina słońca

Lipiec 5, 2019 7:32 am


Witamina słońca 🌞

Witamina D 🌞 w naszym organizmie pochodzi z dwóch źródeł-syntezy skórnej oraz diety. Napromieniowanie słoneczne może pokryć aż 90% zapotrzebowania na witaminę w organizmie.

Pamiętajmy, że ten niezwykle ważny składnik ma bardzo szerokie właściwości od budowy kości po działanie przeciwnowotworowe. Reguluje gospodarkę wapniowo-fosforową, poprawia funkcjonowanie układu krążenia, mięśnia serowego oraz pomaga w utrzymaniu szczupłej sylwetki. Niedobory powodują chorobę Alzheimera oraz Parkinsona, a także schizofrenię i depresję,

Witamina D na tip-top!
 Ryby morskie
 Jajka
 Pełne mleko i produkty mleczne
 Oleje roślinne
 Wątróbka
 Sery dojrzewające

Obecnie odnotowuje się powszechny niedobór witaminy D w prawie każdej grupie wiekowej. Przyczynami są: obniżona synteza skórna, niedostateczna podaż w diecie i suplementach, otyłość, choroby wątroby, nerek, zespoły złego wchłaniania, choroby genetyczne oraz stosowanie leków przeciwdrgawkowych.

Dietetyk mgr Ilona Stachera-Gomułka
Przyjmuje w Gabinecie Dietetycznym w czwartki
Więcej informacji oraz zapisy 783-117-000